Snorkelen & Vissen in Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van maureen broek - WaarBenJij.nu Snorkelen & Vissen in Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van maureen broek - WaarBenJij.nu

Snorkelen & Vissen in Maleisië

Blijf op de hoogte en volg maureen

26 Juli 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Snorkelavontuur
We zijn met z’n allen gaan snorkelen in wat bekend staat als één van s’ werelds mooiste snorkelplekken! En dat hebben we gezien en ervaren. Het is zo ongelofelijk indrukwekkend en mooi, dat ik mijn eigen ogen bijna niet geloofde…..
Via een georganiseerde ‘snorkeltrip’ zijn we met het gezin en een snorkelinstructeur de Chinese zee opgegaan. We zijn rond het eiland Perhentian Ilands met een speedboot gaan varen naar vier verschillende plekken genaamd; Coral View, New Cozy, Turtle Bay en Shark place. We hebben gezien waarom deze verschillende snorkelplekken zijn uitgezocht, want de naam doet het al vermoeden. Het mooiste koraal en schelpen, ontzettend ongelofelijke gekleurde vissen in alle soorten en maten, gelukkig één héle grote trage dikke schildpad die over de zeebodem kroop en vier verschillende haaien hebben we gezien. Deze haaien werden gelokt door de instructeur met een dooie vis. Na een tien -tal minuten rondgezwommen te hebben met die dooie vis, kwamen de haaien tot ongeveer 5 á 6 meter afstand rond ons heen zwemmen, zo onwerkelijk. Het totale snorkelavontuur duurde ongeveer vier uur en toen we terug waren bij het appartement waren we er allemaal stil van geworden…..

S’ avonds vroeg ik aan de kinderen wat vonden jullie nou het mooiste van het snorkelen?
Sam: “heel gaaf, want je zag de visjes alsof het een film was van National Geografic”
Mees: “superleuk, want haaien kijken is leuk”
Nienke: “leuk, maar ook eng die haaien”
Timo: “jammer dat het vissen vanaf de boot niet is gefotografeerd, want ik heb er 18 gevangen waar nu geen foto van is”
Maureen: “de eerste vis die ik zag toen ik in het water ging, was er één met zo’n grote bult op z’n kop, toen dacht ik al wauw.. en het werd alléén maar wauwer…
Kamiel: “ adembenemend, de stilte onder het water, de echte natuur, zo ongelofelijk mooi en indrukwekkend, te veel moois in een te korte tijd eigenlijk.”

  • 26 Juli 2012 - 14:42

    Sil:

    heey famillie de jager
    wow wat vet al jullie verhalen worden alleen maar mooier en spannender
    met haaien zwemmen weer zo'n ding wat je ooit in je leven moet doen en jullie doen dat zomaar even zo vet wil ik ook volgend jaar ga ik met jullie op vakantie (grapjehihi)

    nienke ik mis je heel erg maar ben jij er met de kermis
    veel plezier verdernog xxx

  • 26 Juli 2012 - 21:45

    Flippie:

    Wauw is het goede woord, wat een mooie avonturen beleven jullie. Nou hier is ook alles geweldig hoor, heb vanmorgen nog een rondje gezwommen in een jacuzzi in de Peelse Jungle. was ook wel nodig het was zo warm dat mijn tong op de grond hing (wat wil je na 6 km survivallen)! Zal morgen eens kijken of ik hier ook van zulke vissen kan vinden. Ik loop als ik aan het begin van de straat ben al zomaar door naar nummer 2 en ik hoor Yvon steeds tegen Jurgen zeggen dat ik wel heel erg pas hier...... Ben er inmiddels wel van overtuigd dat ze me hier wel heel lief vinden, zelfs als ik samen met Storm de halve tuin sloop......Verder lig ik eerlijk gezegd wel zo'n beetje de hele dag op het gras of de bank te maffen.

    Dikke knuffel van mij en mijn vrienden xxx

  • 29 Juli 2012 - 13:01

    Donna:

    wauw ik wil dat ook zien, ik herinner me snorkelen in griekenland dat was al mooi, maar dit klinkt nog mooier. Nog heel veel plezier samen, lieve groetjes Donna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Ons grote avontuur.

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2016

foto's zeggen meer dan woorden

15 Augustus 2016

Onze eerste Thaise massage ;-)

05 Augustus 2016

fietstocht Co van Kessel

02 Augustus 2016

Thailand here we come

02 Augustus 2012

Eiland Penang
maureen

Actief sinds 07 Juli 2012
Verslag gelezen: 2273
Totaal aantal bezoekers 14571

Voorgaande reizen:

16 Juli 2012 - 08 Augustus 2012

Ons grote avontuur.

Landen bezocht: